Tsubasa Chronicles Of The Wings

Halaman 1 dari 4 1, 2, 3, 4  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down

Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Sakura~Chan on Sun Sep 30, 2007 7:30 pm

Halo!!semua ^^ BYe

Yukk!! kita bahas ttg anime Tsubasa Chronicles love you

Pst dah bnyk yg tw dunk!!!gk asing lg listen

Bwt yg sk bgt sm TRC ini....Tokoh2nya siapa aj sih yg kalian sukai ntah itu Sakura,Syaoran,mokona dan sbgnya! Sip

Ktunggu postingan dr kalian semua yah..Arigatou! love you
avatar
Sakura~Chan
Siswa Baru
Siswa Baru

Female
Jumlah posting : 22
Age : 23
Lokasi : Clow Country with Syaoran_Kun ^_^
Pekerjaan : Student
Reputasi : 0
Registration date : 27.09.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Sakura~Chan on Sun Sep 30, 2007 7:33 pm

Sakura merupakan puteri Negara Clow, yang diperintah oleh abangnya, Raja Tōya. Rakan dari kecilnya Syaoran ialah seorang ahli kaji purba muda. Sakura didedahkan mempunyai kuasa aneh apabila dia mendapat bayangan simbol misteri dan tempat yang tidak pernah dilihat olehnya. Sementara itu, Syaoran terjumpa simbol yang serupa pada puing tapak cari galinya. Dia nampak Sakura berdiri di atas simbol atas tanah. Sayap kabur kelihatan dibelakangnya dan kuasa ganjil mula membawanya ke dalam dinding puing. Syaoran berjaya menyelamatkannya tepat pada masanya, tetapi sayapnya bertaburan menyeberangi dimensi. Paderi Besar Negara Clow, Yukito, serta merta menyedari bahawa 'sayap' Sakura merupakan manifastasi jiwa dan ingatannya; tanpa sayapnya dia akan mati. Untuk menyelamatkan Sakura, Syaoran mesti mengembara bagi mendapatkan kembali ingatan Sakura.

Yukito menghantar Syaoran dan Sakura yang tidak sedar kepada Ahli Sihir Ruang-Masa (Time-Space Witch), Yūko (salah satu watak utama dalam xxxHOLiC). Di sana, dia berjumpa dengan Kurogane, ninja yang kasar dan biadap, disingkirkan dari dunianya oleh Puteri Tomoyo, dan Fay D. Flourite (sebagaimana dieja dalam panduan rasmi CLAMP atau "Fai" sebagaimana diterjemah oleh Del Rey), ahli sihir yang melarikan dirinya dari dunianya bagi mengelakkan Raja Ashura. Setiap mereka perlu membayar pampasan dengan sesuatu yang paling berharga bagi dirinya untuk mendapatkan kuasa menyeberangi dimensi. Bagi Kurogane, dia dikehendaki memberikan pedangnya, Ginryu; bagi Fay pula, ialah tatu di belakangnya yang membenarkannya mengawal sihirnya (Fay kemudiannya mendedahkan bahawa dia masih memiliki kuasa sihir, tetapi telah bersumpah tidak akan menggunakannya tanpa tatu di belakangnya). Syaoran pula, dia mesti membayarnya dengan hubungan nya dengan Sakura: walaupun dia berupaya mendapatkan semula kesemua ingatan Sakura, Sakura tidak akan ingat apa-apa tentang Syaoran dan hubungan mereka berdua (Pengorbanan ini juga membiayai pampasan Sakura kepada Yūko, kerana apa yang dinilai tinggi oleh Sakura ialah ingatannya tentang dan hubungannya dengan Syaoran). Setelah ketiga-tiganya setuju dengan syarat-syaratnya, Yūko menghadiahkan mereka dengan kuasa menyeberangi dimensi; iaitu seekor makhluk putih bernama Mokona Modoki.

Sememtara mengembara pelbagai dunia untuk mencari bulu pelepah Sakura, keempat pengembara dan Mokona terpaksa mengatasi pelbagai cabaran dan musuh, salah satunya ialah watak dari masa lalu Syaoran yang ingin mengumpulkan bulu pelepah Sakura untuk sebab mereka yang tersendiri sebagaimana bulu pelepah Sakura dilihat sebagai objek yang mengandungi kuasa sakti yang besar.
avatar
Sakura~Chan
Siswa Baru
Siswa Baru

Female
Jumlah posting : 22
Age : 23
Lokasi : Clow Country with Syaoran_Kun ^_^
Pekerjaan : Student
Reputasi : 0
Registration date : 27.09.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Sakura~Chan on Sun Sep 30, 2007 7:37 pm

Watak utama

Syaoran : Wira cerita ini yang (pada permulaan cerita) tidak mempunyai apa-apa kuasa ajaib, namun merupakan pengamal seni mempertahankan diri yang mahir dan bercita-cita menjadi ahli arkeologi yang luas pengetahuannya dalam pelbagai bahasa, sejarah dan artifk. Watak dipetik dari Cardcaptor Sakura.
Mata kanannya buta; kadang-kala, dalam mimpi penuh misteri, dia boleh meliaht melalui mata itu dan melihat wajah yang tidak dikenali sebagai dirinya dalam cermin. Sewaktu kecil Syaoran sering merayau-rayau di jalanan tanpa apa-apa kenangan, sebelum dijumpai dan dijadikan anak angkat oleh seorang lelaki (bapa Sakura dalam Card Captor Sakura), yang kini sudah meninggal lalu meninggalkan anak angkatnya untuk meneruskan kerjanya. Dia memperoleh pedangnya Hien ketika berdiam di Ōto, di amna dia belajar menggunakannya dari Kurogane, serta melatih untuk berlawan dari Seishirō yang kemudian menjadi musuhnya dan boleh merentas antara dimensi dan meluahkan hasratnya untuk memburu pontianak. Kini, terdapat dua versi Syaoran dalam cerita ini: Syaoran "sebenar" dan klonnya yang menjadi watak utama kebanyakan cerita. Kedua-duanya memiliki kuasa sihir yang amat banyak.

Sakura : Puteri Negara Clow yang periang, tidak mementingkan diri sendiri, dan berjiwa tabah. Dia menyatakan bahawa jika adanya sesuatu yang dia boleh lakukan, maka dia akan mencuba sedaya upayanya. Sayapnya merupakan manifestasi semangatnya, iaitu hati dan ingatannya. Watak dipetik dari Cardcaptor Sakura.
Pada awal siri ini, Sakura ialah puteri Negara Clow yang jatuh hati terhadap Syaoran, rakan zaman kecilnya. Apabila dia hendak meluahkan perasaan kepada Syaoran, suatu kuasa misteri mengakibatkan kuasa sihirnya yang selama ini tidak aktif untuk bangkit dalam bentuk sayap berbulu. Setelah bulu pelepahnya tertabur di sekitar masa dan angkasa, Syaoran bersumpah untuk mendapatkan kembali setiap helai bulu pelepah yang mewakili secebis kenangan yang diingati Sakura sejak lahir dan disambung pada hatinya; tanpa bulu-bulu itu, dia akan mati. Fei Wong (penjahat utama siri ini) menguji kebolehan orang-orang seperti Paderi Yukito, Puteri Tomoyo, dan Yūko untuk merentas dimensi dan menyatakan bahawa kuasa yang terpendam dalam Sakura dan runtuhan Clow mengatasi segalanya.

Kurogane : Ninja yang bersikap kasar dari Jepun zaman feudal, dibuang negeri kerana sikapnya yang tidak bertanggungjawab ketika menjalankan tugasnya. Secara terperinci, Kurogane dipandang sebagai pahlawan terhebat di dunianya, namun sikapnya yang sering membunuh semua penceroboh yang dilihatnya tanpa usul periksa menyebabkan Puteri Tomoyo memutuskan untuk menghukumnya sebegitu. Dia sering dilihat berpakaian serba hitam, maka dia digelar oleh Fay sebagai Encik Kuro. (Kuro dalam bahasa Jepun bermaksud "hitam.") Asalnya dia memiliki bilah Ginryū sebelum memyerahkannya kepada Yuko untuk menepati satu urusan dengannya. Meskipun sifatnya yang ganas, dia tidak kurang sikap belas kasihan dan berkesanggupan membela nasib teman-temannya. Watak ini adalah watak asli yang direka khusus bagi siri Tsubasa.

Fay D. Flowright : Seorang mage yang senang-lenang dari Negara Celes. Sungguhpun kelihatan sentiasa senang hati dan berpura-pura berpengetahuan kurang daripada yang sebernarnya, namun dia mempunyai banyak helah yang menanti sesiapa yang tidak menyangkanya. Adalah diketahui bahawa Fay merentas dimensi untuk melarikan diri daripada Raja Ashura, dan dia telah menukar bentuk "ciptaan" sendirinya, Chii (watak asalnya dari Chobits) menjadi perisai berupa jaring sebagai alat seolah-olah penggera bagi Fay jika Ashura bangkit. Watak ini adalah watak asli yang direka khusus bagi siri Tsubasa.
Mokona Modoki (モコナ=モドキ, Mokona Modoki?): Makhluk yang diberi kepada Syaoran, Fay dan Kurogane oleh Yuko setelah menukarkan barang paling berharga mereka.

Watak sampingan

Yuko Ichihara : Juga dikenali sebagai Ahli Sihir Dimensi atau Ahli Sihir Ruang Angkasa-Masa, tinggal di Jepun masa sekarang. Watak dipetik dari xxxHolic

Syaoran sebenar: Disimpan dalam sebuah bilik cecair di istana Fei Wong Reed, dnegan mata kirinya dilitupi sehelai kain, tangan dan lengannya diikat secara jampi serta pakaiannya bertandakan lambang kelawar Fei Wong Reed. Sebenarnya, inilah Syaoran yang asal manakala Syaoran di sisi Sakura ialah klon yang dicipta Fei Wong Reed. Syaoran ini merupakan darah daging Clow Reed maka dia boleh menggunakan sihir dan memberi separuh jantungnya kepada klonnya, Syaoran, untuk menghalang rancangan Fei Wong buat seketika. Dia digambarkan sebagai penjahat (adalah dipercayai bahawa dia sedang mengawal tindakan klon itu, tetapi hanya sifat semula jadi klon itu yang menonjol) sehingga adalah diketahui bahawa watak utama, Syaoran, merupakan klon. Tidak seperti klon itu, Syaoran sebenar ini mempunyai kebolehan sihir dan mampu menyeru pedang (yang amat menyerupai pedang yang dipakai Syaoran Li dalam Cardcaptor Sakura).

Seishirō: Seorang pengembara penuh misteri dari masa silam Syaoran yang memperoleh kuasa merentas dimensi dari Yūko. Dia sedang mencari kembar pontianak dan, seperti mana adik lelakinya, dia seorang pemburu harta karun, bukannya pemburu pontianak seperti yang disangka awal lagi. Kebolehannya termasuk menyeru Oni untuk bertarung dengannya. Dia mampu melakukan kebolehan-kebolehan ini dengan bantuan bulu pelepah Sakura yang gagal dipetik Syaoran ketika bertembung dalam wilayah Ōto. Seishirō sebagai pejuang yang berpengalaman juga pernah mengajar Syaoran teknik tendangannya. Dia merupakan watak dari Tokyo Babylon dan X/1999.

Subaru: Seorang daripada kembar pontianak yang diburu Seishirō dan kelihatan sebagai satu-satunya kembar yang dipentingkan pemburu itu. Setibanya di dunia 'Tokyo', Subaru tertidur dan tidak sedar lagi sehingga tibanya Syaoran dan rakan-rakannya. Dialah protagonis utama dalam Tokyo Babylon yang turut memainkan peranan penting dalam X/1999.
Kamui: Seorang lagi daripada kembar pontianak yang diburu Seishirō. Identiti sebenarnya terdedah setelah dia menyerang klon Syaoran dalam cubaan menggunakan darah Syaoran untuk membangkitkan Subaru. Kamui asalnya watak utama dalam X/1999. Dia dan Subaru memperoleh kuasa merentas dimensi sebagai sepasang kembar dari Yūko. Adalah diingatkan bahawa dalam Tokyo Babylon, Kamui bukan adik kembar Subaru, lagipun usia mereka tidak sama. Subaru ada adik kembar perempuan bernama Hokuto.

Fūma: Adik lelaki Seishirō yang juga seorang pemburu harta karun. Dia tiba di 'Tokyo' empat tahun sebelum Syaoran kisah bersama sepucuk bulu pelepah Sakura. Tidak banyak yang diketahui mengenainya sekarang, namun dia kelihatan berminat terhadap Kamui serta berkawan dengan Yūko yang memberi barang-barang kepadanya apabila merentas dimensi. Dialah juga watak jahat dalam X/1999.

Princess Tomoyo: Puteri negeri Jepun feudal yang menghantar Kurogane dalam pengembaraan bersama Syaoran, Sakura dan Fay. Tomoyo ialah tukang sihir miko yang kuat dan bertanggungjawab untuk memastikan para penjaga Jepun melindungi negara dari ancaman syaitan. Dia juga seorang yumemi (pengimbas mimpi) yang berkebolehan melihat mimpi orang lain. Satu lagi jelmaannya muncul di Dunia Piffle. Watak petikan dari Cardcaptor Sakura.

Raja Ashura: Raja Celes, yang berhunungan rapat dengan Fay. Fay menjampi Ashura sehingga tidur pada permulaan Tsubasa dan membentuk Chi untuk ditugaskan sebagai penjaga Ashura. Ashuralah sebab bagi Fay hendak merentas dimensi dan mengelak daripada kembali ke Celes, tetapi sebab Fay mengurungnya awal-awal begini dan Fay takut akan kebangkitan Ashura belum diketahui. Raja Ashura ialah watak petikan dari RG Veda.
Clow Reed: Tukang sihir ini terikat pada jalan cerita, tetapi tidak muncul secara langsung kerana dia sudah lama meninggal sebelum bermulanya cerita. Seorang watak petikan dari Cardcaptor Sakura. Dia dan Yūko kelihatan mempunyai hubungan yang renggang. Satu lagi jelmaan, juga telah meninggal sebelum bermulanya cerita, merupakan bapa Sakura dan Tōya dalam Tsubasa.

Watak jahat

Xing Huo dan Fei Wong Reed : Penjahat yang berkuasa dan penuh misteri dan sedang mengejar bulu pelepah Sakura. Dia kemudiannya didapati seorang keturunan Clow Reed dan amat tahu akan kuasa Yūko. Dialah yang mengurung Syaoran "sebenar" dan mencipta Syaoran yang menjadi protagonis Tsubasa. Sunggupun sudah memiliki kuasa merentas dimensi seperti Paderi Besar Clow dan Puteri Tomoyo, dia teringinkan sayap Sakura yang boleh mengatasi kuasa-kuasa semua yang mampu merentas dimensi, serta kuasa yang terselindung di bawah puing Negara Clow bagi "mengembalikan impian yang sudah berkecai". Dia tidak mengendahkan berapa banyaknya darah yang perlu ditumpah untuk mendapatkan kuasa itu; sesiapa yang dibunuhnya (atau hendak dibunuhnya) termasuk ibu Kurogane.
Objecktif sebenar Fei Wong bukan untuk memperoleh bulu pelepah Sakura; sebaliknya, penaburan kenangan Sakura bertujuan memberi satu motif yang memaksanya untuk merentas dimensi untuk mengutip kembali serpihan kenangannya lalu memperoleh memori jasmani yang diperoleh Sakura melalui kuasanya sewaktu melawat pelbagai dimensi. Maka penghamburan memori-memori Sakura dan menjadikan Syaoran, Fay dan Kurogane menemani Sakura dalam perjalanannya adalah satu situasi yang dirancang dari awal oleh Fei Wong bagi mencapai "hajatnya".

Xing Huo: Pembantu Fei Wong. Tidak banyak yang diketahui mengenainya selain kenyataan bahawa dialah pembantu Fei Wong dan juga seolah-olah "ciptaan yang gagal". Namun begitu, makin lanjut cerita ini makin mendalam wataknya. Dalam Jilid 15 manga ini dia membantu Syaoran sebenar untuk bertemu dengan Yūko setelah bangkit (Jilid 10 xxxHOLiC), tetapi pernah menyatakan bahaw cuma sekali sahaja dia melakukannya. Xing Huo memberi sebab kepada Syaoran "sekiranya mimpi itu tiada penghujungnya." Sejurus selepas itu dia dibunuh oleh Fei Wong.

Kyle Rondart: Seorang ejen Fei Wong Reed, pertama sekali muncul dalam negara Jade sebagai dokotr yang baik yang sentiasa menolong penduduk desa dengan masalah mereka sewaktu kanak-kanak dalam desa itu mula ghaib. Mulanya dia kelihatan baik hati dan ikhlas, tetapi lama-kelamaan dalam keadaan hipnosis dialah yang mengerah kanak-kanaknya (kebanyakannya pesakitnya) kepada kota lama untuk menggali keluar bulu pelepah Sakura. Dia menjelma sekali lagi di Dunia Piffle sebagai orang yang sama, dengan menyedari bahawa Syaoran dan rakan-rakannya barangkali menganggap bahawa dia cuma satu lagi jelmaan dirinya. Di Dunia Piffle dia cuba mensabotaj perlumbaan mencari bulu pelepah Sakura, namun melarikan diri tanpanya
avatar
Sakura~Chan
Siswa Baru
Siswa Baru

Female
Jumlah posting : 22
Age : 23
Lokasi : Clow Country with Syaoran_Kun ^_^
Pekerjaan : Student
Reputasi : 0
Registration date : 27.09.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Core_splendor's_Queen on Sun Sep 30, 2007 8:54 pm

Mati...
gak sanggup baca-nya saku_chan...^^
udah sembuh???
eh season duanya udah tamat yah di animax???
avatar
Core_splendor's_Queen
Siswa Senior
Siswa Senior

Female
Jumlah posting : 482
Age : 23
Lokasi : Core_Splendor_Republic, Shinmakoku The Bloodpledge Castle
Pekerjaan : Mangaka
Reputasi : 0
Registration date : 27.09.07

Lihat profil user http://www.animemaniacs.highforum.et

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Dashin on Sun Sep 30, 2007 11:37 pm

Aduuuh pusing wa klo harus baca yang diatas Bergadang

Btw kalau kembaran jahatnya Syaoran itu asalmuasalnya gimana seeh :binun
avatar
Dashin
Siswa Senior
Siswa Senior

Male
Jumlah posting : 721
Age : 36
Lokasi : Mayapada
Pekerjaan : Gamers
Reputasi : 0
Registration date : 25.09.07

Lihat profil user http://www.friendster/humandani

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Sakura~Chan on Mon Oct 01, 2007 10:12 pm

Core_splendor's_Queen wrote:Mati...
gak sanggup baca-nya saku_chan...^^
udah sembuh???
eh season duanya udah tamat yah di animax???

Hehehe..maap Sensei Nyengir klo kpnjgna bisnya nih dr wikipedia kok dicopy!!sp jg yg cpk2 ngtik sensei,,sensei... lol!

Yah,Syukurlah!dah mndingan tp suara jd brubah malah serak2 gt duh,,jd malu klo ktmu tp suarana parau gini gr2 batuk sih Huh

Hilanglah batuk!!!?!?!? Tung..

Yup!!gk trlalu seru sih tp lumayan!! love you

Whuaaa..Ada syaoran_Kun yg kereennn bgt ,Waw bner deh super imutzzz Sip I LOVE U SYAORAN_KUN! love you

(*Duh gni nih klo ngbicarain syaoran pst lgsg histeris hehehe.. Angel maap yah)
avatar
Sakura~Chan
Siswa Baru
Siswa Baru

Female
Jumlah posting : 22
Age : 23
Lokasi : Clow Country with Syaoran_Kun ^_^
Pekerjaan : Student
Reputasi : 0
Registration date : 27.09.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Sakura~Chan on Mon Oct 01, 2007 10:16 pm

Dashin wrote:Aduuuh pusing wa klo harus baca yang diatas Bergadang

Btw kalau kembaran jahatnya Syaoran itu asalmuasalnya gimana seeh :binun

Maap klo kpnjgna kt2na dung...dung...

Nah,klo itu saya lum tw (duh,pnggmar kok tak tw sih memalukan! Putus Asa )

Soalna season 3 lum kluar mngkin season3 nya brcerita ttg sayoran dan clonningnya ^^ jd tnggu aja yah Sabar!Sabar!Sabar! keren euy
avatar
Sakura~Chan
Siswa Baru
Siswa Baru

Female
Jumlah posting : 22
Age : 23
Lokasi : Clow Country with Syaoran_Kun ^_^
Pekerjaan : Student
Reputasi : 0
Registration date : 27.09.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Dashin on Mon Oct 01, 2007 10:18 pm

Kalau bisa texs yang panjang itu kamu rangkum aja jadi gak terlalu panjang.
Ok BTT
Tau kembarannya Syaoran yang jahat gak, itu emang kenapa jadi jahat begitu :binun
avatar
Dashin
Siswa Senior
Siswa Senior

Male
Jumlah posting : 721
Age : 36
Lokasi : Mayapada
Pekerjaan : Gamers
Reputasi : 0
Registration date : 25.09.07

Lihat profil user http://www.friendster/humandani

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Sakura~Chan on Mon Oct 01, 2007 10:44 pm

Dashin wrote:Kalau bisa texs yang panjang itu kamu rangkum aja jadi gak terlalu panjang.
Ok BTT
Tau kembarannya Syaoran yang jahat gak, itu emang kenapa jadi jahat begitu :binun

Ok deh ntr yah mo bobox dl ngtuk hehehe.. Nyengir

bsk aj yah! Tips

kan sdh dblangin quote sblmna liat deh ttg syaoran! Makasih
avatar
Sakura~Chan
Siswa Baru
Siswa Baru

Female
Jumlah posting : 22
Age : 23
Lokasi : Clow Country with Syaoran_Kun ^_^
Pekerjaan : Student
Reputasi : 0
Registration date : 27.09.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by eGhA_cHaN on Tue Oct 02, 2007 3:48 pm

Sakura~Chan wrote:
Dashin wrote:Aduuuh pusing wa klo harus baca yang diatas Bergadang

Btw kalau kembaran jahatnya Syaoran itu asalmuasalnya gimana seeh :binun

Maap klo kpnjgna kt2na dung...dung...

Nah,klo itu saya lum tw (duh,pnggmar kok tak tw sih memalukan! Putus Asa )

Soalna season 3 lum kluar mngkin season3 nya brcerita ttg sayoran dan clonningnya ^^ jd tnggu aja yah Sabar!Sabar!Sabar! keren euy


pAntEsAn kYk pRnAh bC.......ehhh tRnYatA mAng dR WikIpEdia Nyengir Nyengir Nyengir ummm sEasOn 3 !!! kPn Lg tUh kluar !!!!! bS giLa aQ nUngguIn nA !!!! nangis nangis
avatar
eGhA_cHaN
Siswa Junior
Siswa Junior

Female
Jumlah posting : 223
Age : 22
Lokasi : jalur gaza.. kanan dikit... YAK! tuh medan =)) =))
Pekerjaan : nganggur =))
Reputasi : 1
Registration date : 02.10.07

Lihat profil user http://cherryhime.multiply.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Core_splendor's_Queen on Tue Oct 02, 2007 6:12 pm

Wahahhahaha...
FYE udah jadi vampir sekarang...^^
tangan Kuro_pon udah hilang...T_T
avatar
Core_splendor's_Queen
Siswa Senior
Siswa Senior

Female
Jumlah posting : 482
Age : 23
Lokasi : Core_Splendor_Republic, Shinmakoku The Bloodpledge Castle
Pekerjaan : Mangaka
Reputasi : 0
Registration date : 27.09.07

Lihat profil user http://www.animemaniacs.highforum.et

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Dashin on Tue Oct 02, 2007 7:38 pm

Core_splendor's_Queen wrote:Wahahhahaha...
FYE udah jadi vampir sekarang...^^
tangan Kuro_pon udah hilang...T_T

Apa yang vampir dan apa yang terjadi dengan tangan Kuro ?
avatar
Dashin
Siswa Senior
Siswa Senior

Male
Jumlah posting : 721
Age : 36
Lokasi : Mayapada
Pekerjaan : Gamers
Reputasi : 0
Registration date : 25.09.07

Lihat profil user http://www.friendster/humandani

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Miss_Ao-Kun on Tue Oct 02, 2007 8:01 pm

Dashin wrote:
Core_splendor's_Queen wrote:Wahahhahaha...
FYE udah jadi vampir sekarang...^^
tangan Kuro_pon udah hilang...T_T

Apa yang vampir dan apa yang terjadi dengan tangan Kuro ?

Hahahahha!!!!!!!!!!!!!
Biar gue aja yg jelasin!!!!

Fay jd Vampir krn alasan terdesak...
Sebenarna awal mulana saat Fay kehilangan mata kirinya krn diambil oleh syaoran clon(bg yg gk tw.. Syaoran clon adlh Syaoran yg brsm sakura sjk msh kecil)

Nah.. Fay yg skarat hanya bs hidup klo dy jd Vampir krn kmmpuan ability vampir yg bs nyembuhin dr....

Terus... spy Fay gk ngisep darah smbrg orang, mk, Kurogane lah yg menjadi tmpt ngisep darah buat fay..(dgn cr saat prtm kl dikasih drh vampir, dksh jg darah kurogane)

Kemudian soal kurogane yg tangan na putus it... krn...
He3^^ gn di celes country, pas kuro udh bunuh ashura-ou, tiba-tiba mncl kutukan ke2 Fay...
Smw kota itu jd diselubungi ama sihir fay...
Nah, Syaoran asli(yg ini br mncl di prtghan.. tw kn???) ama mokona yg keadaanna gak brdaya( krn setiap org yg memiliki kekuatan sihir di kota celes akn jd lemah gt..)
smpat diselamatin ama Fay..
Pas fay mw nyelamatin Kurogane... trnyata sihirna gak cukup!!! hah ? .. nah.. jd cm fay ama kurogane yg terkurung.....
Kmdian.... Mokona mnta syaoarn ngelepas anting2na...
nah.. kemudian.. anting2na lgsg melaju ke lingkaran sihir it!!^^
Wah!! Bingung
Kemudian muncul deh lobang yg bikin fay n Kurogane keluar dr tmpt it..
Kurogane udh stgh keluar.. tp Fay gk bs keluar krn dy udh gak brdaya....
Fay ngo gn.." Tinggalkan aku"
Eh.. udh kurogane dgr kt2 it... tangan kirina lgsg putus....
Setelah mrk berhasil keluar....
Mokona lgsg pndhin mrk deh^^

Nah kota berikutnya adalah Nihon ato Jepang...
kurogane ktm ama Tomoyo... ceritain pengalamanna yg wkt it dan trnyata pas di kota celes ad suara yg blg ke kurogane...
mm apa ya ... lupa pokokna intinya kw hrs mengorbankan milikmu untk menyelamatakn org...
Nah.. Kurogane abs tu blg gn..."Aku tk ign kehilanagn org yg pntg lg.. krn it, aku tak menyesal walau harus khlgan tgn kiriku"
Wah!!! trnyata kurogane udh nganggep Fay berharga.....
He3^^
Nah saku... itulah mksdkku Fay n Kurogane tmbh mesra he3^^ Ngakak

abis tu... Fay msk kedalam... trus lgsg nonjok kurogane smbl ngo gn " Inilah pembalasan ku Kuro-sama"
Dan kuro ngo gn"tunggu pmbalasanku brengsek"
Hahahha Berpikir
Lutu kn...
di akhr chap ini..
Syaoran ktm ama watanuki dr XXXHolic...(Syaoran n watanuki adalah 2 org yg menentukan tkdr dunia)
abs tu bersambung deh!!!!!!!!! gegegek

Nah... season 3 ktna gk bkl keluar..
tp sbg gntina, bkl ada 3 episode spesial yaitu Tsubasa Tokyo Revelations......
Ini crt dmn Syaoran jd jaat...
n mncl Syaorann asli.......
Klo krg jelas maap ya.. Maaf
Tp klo krg jls.... slkn tnya blk...
He3^^

Miss_Ao-Kun
Siswa on Ospek
Siswa on Ospek

Female
Jumlah posting : 105
Age : 23
Lokasi : Clow Country
Pekerjaan : Student dong.... klo gak gk bkl gbg disini.^^
Reputasi : 0
Registration date : 02.10.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Dashin on Tue Oct 02, 2007 8:07 pm

Gpp uda jelas banget kok, makasih yaah Berpikir
Itu si Fay ngisep darah dari si Kurogane hahahaha Ngakak
Gak kebayang tuh gimana mukanya Kurogane hehehe :D
Jadi aneh ceritanya hehehehe tapi jadi semakin menarik, sayang wa ketinggalan terus animenya Tidak...
Klo episode Tsubasa Tokyo Revelations mungkinkah ada salahsatu tokoh dari X yang bakal tampil ....... klo ada pasti jadi lebih bagus lagi ceritanya jadi pengen nonton Berharap
avatar
Dashin
Siswa Senior
Siswa Senior

Male
Jumlah posting : 721
Age : 36
Lokasi : Mayapada
Pekerjaan : Gamers
Reputasi : 0
Registration date : 25.09.07

Lihat profil user http://www.friendster/humandani

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Miss_Ao-Kun on Tue Oct 02, 2007 8:09 pm

Wek!!
Panjang bgt ya!!! hah ?

Cape nulis.. berendam di onsen ah.. Berendam Berendam

Miss_Ao-Kun
Siswa on Ospek
Siswa on Ospek

Female
Jumlah posting : 105
Age : 23
Lokasi : Clow Country
Pekerjaan : Student dong.... klo gak gk bkl gbg disini.^^
Reputasi : 0
Registration date : 02.10.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Dashin on Tue Oct 02, 2007 8:12 pm

Miss_Ao-Kun wrote:Wek!!
Panjang bgt ya!!! hah ?

Cape nulis.. berendam di onsen ah.. Berendam Berendam

Kembali ke Topik <jangan OOT plz> keren euy
avatar
Dashin
Siswa Senior
Siswa Senior

Male
Jumlah posting : 721
Age : 36
Lokasi : Mayapada
Pekerjaan : Gamers
Reputasi : 0
Registration date : 25.09.07

Lihat profil user http://www.friendster/humandani

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Miss_Ao-Kun on Tue Oct 02, 2007 8:13 pm

Dashin wrote:Gpp uda jelas banget kok, makasih yaah Berpikir
Itu si Fay ngisep darah dari si Kurogane hahahaha Ngakak
Gak kebayang tuh gimana mukanya Kurogane hehehe :D
Jadi aneh ceritanya hehehehe tapi jadi semakin menarik, sayang wa ketinggalan terus animenya Tidak...
Klo episode Tsubasa Tokyo Revelations mungkinkah ada salahsatu tokoh dari X yang bakal tampil ....... klo ada pasti jadi lebih bagus lagi ceritanya jadi pengen nonton Berharap

ngisepna di tangan loh...

He3^^
Pnjm aja..
ato gk bli...

Yup!! btl bgt....Da karakter dr X...
ovember ini dirilisna...
Siap2 ke Jakarta!!!!!!!!!!!!!

Miss_Ao-Kun
Siswa on Ospek
Siswa on Ospek

Female
Jumlah posting : 105
Age : 23
Lokasi : Clow Country
Pekerjaan : Student dong.... klo gak gk bkl gbg disini.^^
Reputasi : 0
Registration date : 02.10.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Dashin on Tue Oct 02, 2007 8:16 pm

Ooooh ngisep di tangan
hehehehehe apakah mungkin kadar Yaoinya jadi bertambah Ngakak
Karakter mana yaah yang mo keluar di Tsubasa CHronicle :binun
avatar
Dashin
Siswa Senior
Siswa Senior

Male
Jumlah posting : 721
Age : 36
Lokasi : Mayapada
Pekerjaan : Gamers
Reputasi : 0
Registration date : 25.09.07

Lihat profil user http://www.friendster/humandani

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Miss_Ao-Kun on Tue Oct 02, 2007 8:17 pm

Dashin wrote:
Miss_Ao-Kun wrote:Wek!!
Panjang bgt ya!!! hah ?

Cape nulis.. berendam di onsen ah.. Berendam Berendam

Kembali ke Topik <jangan OOT plz> keren euy

Cm bntar kok.... hiks...hiks..

Miss_Ao-Kun
Siswa on Ospek
Siswa on Ospek

Female
Jumlah posting : 105
Age : 23
Lokasi : Clow Country
Pekerjaan : Student dong.... klo gak gk bkl gbg disini.^^
Reputasi : 0
Registration date : 02.10.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Miss_Ao-Kun on Tue Oct 02, 2007 8:20 pm

Dashin wrote:Ooooh ngisep di tangan
hehehehehe apakah mungkin kadar Yaoinya jadi bertambah Ngakak
Karakter mana yaah yang mo keluar di Tsubasa CHronicle :binun

bs aja... antara Fay n Kurogane Ngakak

Mm... klo dr TRC, smw charanya adalah crossover loh...
Cm Kurogane and Fay yg asli dr TRC.....
He3^^

Miss_Ao-Kun
Siswa on Ospek
Siswa on Ospek

Female
Jumlah posting : 105
Age : 23
Lokasi : Clow Country
Pekerjaan : Student dong.... klo gak gk bkl gbg disini.^^
Reputasi : 0
Registration date : 02.10.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Dashin on Tue Oct 02, 2007 8:23 pm

OOoh gitu pantesan sampe ada Chii dari Chobits sgala Ngakak
Kayanya Clamp lagi gak punya ide lagi terpaksa bikin manga campuran.
avatar
Dashin
Siswa Senior
Siswa Senior

Male
Jumlah posting : 721
Age : 36
Lokasi : Mayapada
Pekerjaan : Gamers
Reputasi : 0
Registration date : 25.09.07

Lihat profil user http://www.friendster/humandani

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Dashin on Tue Oct 02, 2007 8:24 pm

Tapi perasaan Kurogane juga berasal dari manga Clamp yang lain yang lama, lupa lagi nama Manganya :binun
avatar
Dashin
Siswa Senior
Siswa Senior

Male
Jumlah posting : 721
Age : 36
Lokasi : Mayapada
Pekerjaan : Gamers
Reputasi : 0
Registration date : 25.09.07

Lihat profil user http://www.friendster/humandani

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Miss_Ao-Kun on Tue Oct 02, 2007 8:35 pm

Dashin wrote:OOoh gitu pantesan sampe ada Chii dari Chobits sgala Ngakak
Kayanya Clamp lagi gak punya ide lagi terpaksa bikin manga campuran.

soalna kn dr brbagai dimensi...
biar gak repot kembangin karakterna.....
He3^^

Tp kurogane bnr2 murni loh....
tp gk tau jg ya...
wkwkkw

Miss_Ao-Kun
Siswa on Ospek
Siswa on Ospek

Female
Jumlah posting : 105
Age : 23
Lokasi : Clow Country
Pekerjaan : Student dong.... klo gak gk bkl gbg disini.^^
Reputasi : 0
Registration date : 02.10.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Dashin on Tue Oct 02, 2007 8:52 pm

Kayanya wa harus mengadakan penelitian dulu
Klo Sakuranya ingatannya udah pulih atau masih ada bulu2 yang blum ditemukan ?
Bulu ingatan sakura bangus dan uniq. Ngakak
avatar
Dashin
Siswa Senior
Siswa Senior

Male
Jumlah posting : 721
Age : 36
Lokasi : Mayapada
Pekerjaan : Gamers
Reputasi : 0
Registration date : 25.09.07

Lihat profil user http://www.friendster/humandani

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Sakura~Chan on Tue Oct 02, 2007 9:47 pm

eGhA_cHaN wrote:
Sakura~Chan wrote:
Dashin wrote:Aduuuh pusing wa klo harus baca yang diatas Bergadang

Btw kalau kembaran jahatnya Syaoran itu asalmuasalnya gimana seeh :binun

Maap klo kpnjgna kt2na dung...dung...

Nah,klo itu saya lum tw (duh,pnggmar kok tak tw sih memalukan! Putus Asa )

Soalna season 3 lum kluar mngkin season3 nya brcerita ttg sayoran dan clonningnya ^^ jd tnggu aja yah Sabar!Sabar!Sabar! keren euy


pAntEsAn kYk pRnAh bC.......ehhh tRnYatA mAng dR WikIpEdia Nyengir Nyengir Nyengir ummm sEasOn 3 !!! kPn Lg tUh kluar !!!!! bS giLa aQ nUngguIn nA !!!! nangis nangis

JgN2 dl GilA!Ega_Chan Masa depanmu masih panjang hehe... Nyengir

Yah mo gmn lg mmg musti sabar ^^

Mmgna ega pikir sakura thn Argh!!banget kagak nahan bgt pingin cpt liat wajahna imutt Syaoran_Kun >___<
avatar
Sakura~Chan
Siswa Baru
Siswa Baru

Female
Jumlah posting : 22
Age : 23
Lokasi : Clow Country with Syaoran_Kun ^_^
Pekerjaan : Student
Reputasi : 0
Registration date : 27.09.07

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Tsubasa Chronicles Of The Wings

Post by Sponsored content


Sponsored content


Kembali Ke Atas Go down

Halaman 1 dari 4 1, 2, 3, 4  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas


 
Permissions in this forum:
Anda tidak dapat menjawab topik